Qeyd: Bu söhbətləşməni təxminən 8-9 il bundan qabaq "Bizim Yol" qəzeti üçün aparmışdım. Arxivimdən tapdım. Buyurun))
Məşhur Rusiya kinorejissoru, ssenarist, aktyor,
prodyuser, teleaparıcı, “YUQ” studiyasının bədii rəhbəri - Yuriy Vyaçeslavoviç
Qrımov. Bu ad çoxlarına tanış və həm də sevimlidi. O, 6 iyul 1965-ci ildə Moskvada
doğulub. Uşaqlıqdan öz zəngin fantazıyası və xarizması ilə digərlərindən
seçilirmiş. Dostlarını güldürməyi və təəccübləndirməyi çox sevirmiş.
“На ощупь” (2010), “Чужие” (2008), “Казус Кукоцкого”
(2005), “Коллекционер” (2001), “Му-Му”
(1998) “Мужские откровения” (1995) kimi uğurlu filmlərə imza atan Qrımovu
tamaşaçılar, həm də RTR kanalında “Bax” müəllif proqramından, “Canlanan
şəkillər”dən tanıyırlar. Ona uğur gətirən, beynəlxalq prizlər, qran-pirlər
qazandıran filmi isə “Mu-Mu”du.
Cənab
Yuriy, peşəkar rejissor kimi Rusiya siyasi səhnəsini necə görürsüz? Rusiya
siyasətində nə çatışmır?
Mənə elə gəlir ki, Rusiya siyasətində ideya
çatışmır. Gözlənilməyən, qəfil ideya. Hər şey durğunlaşıb. İdeya lazımdı,
insanlarla münasibətdə gözlənilməyən ideya və insanların həyatının
təhlükəsizliyi. Ancaq ideya, daha müxtəlif şifahi formulalar yox.
Bir də Rusiya siyasətində səmimilik çatışmır, əgər
ki, ümumiyyətlə siyasətdə səmimilik haqqında danışmaq mümkündürsə.
Dövlətin
kino sferası üçün etdiklərindən razısınızmı?
Bizim dövlət kino sferasına ümumiyyətlə, heç nə
eləmir. Son 10 ildə bütün mümkün olanları elədi ki, Rusiya kinomatoqafiyasını
dağıtsın. Minimum səviyyədə necəsə onu dəstəkləyir. Yenə də Rusiya
kinomatoqrafiyasının inkişafı üçün konsepsiya yoxdu, mədəniyyətin inkişafı
yoxdu. Dövlət rus kinosunu görmür və ancaq televiziyalardan razı qalır.
Siz “Kişi kəşfi”, “Mu-Mu”, “Yad”, “Kolleksiyaçı” və
s. kimi yaxşı, keyfiyyətli filmlər çəkmisiniz. Filmləri necə başa çatdırırsız?
Dövlət kömək edirmi?
“Yad” filmi yeganə filmimdir ki, hansıki dövlət
dəstəyi alıb. Və dövlətin pulu kinofilm büdcəsində yalnız 20 faiz təşkil edib. Hazırda
Rusiya Federasiyası ümumiyyətlə kino şəklin dəstəyinə heç nə vermir və
korrupsiyanı qanuniləşdirib. Necə? Dövlət sadəcə qərara gəlib ki, indi dövlət qrantını
yalnız səkkiz kompaniya alacaq, daha 400 kinokompaniya deyil, hansıki bu gün
Rusiyada mövcuddu. Yalnız səkkiz. Bütün digərləri isə kənarda qalıb. Bu sırada Qarri
Bardin, Eldar Ryazanov və başqa bu kimi çoxlu rejissorları misal göstərmək
olar. Hansıki indi öz kinoları üçün dövlətdən qrant ala bilmirlər.
Bir
dəfə siz demisiz ki, “Mənə keyfiyyətli tamaşaçı lazımdı, hansıki mən bir dildə
danışa bilim”. Ancaq mən fikirləşirdim ki, dünyada ən keyfiyyətli tamaşaçı və
oxucu Rusiyada yerləşir. Nədən razı deyilsiz?
Mənim xoşuma gəlmir ki, bu günkü tamaşaçı kinoya
sadəcə əylənmək, popkorn yemək, tez-tez tualetə çıxmaq və mobil telefonla
danışmaq üçün gəlir. Və ona qətiyyən kinonun keyfiyyəti maraqlı deyil. O gəlir sadəcə
oturur və rəngli şəkillərə gözyetirir. Mənim üçün keyfiyyətli tamaşaçı – bu,
hər şeydən əvvəl düşünən tamaşaçıdı, hansıki sadəcə kinozalda öz həyatının iki
saatını itirmək istəmir, özü üçün dünya haqqında yeni məlumatlar, nəsnələr əldə
edir. Belə tamaşaçılar bu gün azdı.
Yerigəlmişkən, hansı dil daha çox xoşunuza gəlir?
Azərbaycanca hər hansı söz bilirsinizmi?
Yalnız bir
söz bilirəm: “salam”
Qafqazda
maraqlı siyasi, hərbi, sosial hadisələr baş verir. Nə vaxtsa bu hadisələr
barədə film çəkməyi düşünmüsünüzmü?
Bəli, sadə insan prizmasından yönələn belə kəskin
siyasi və sosial situasiyalar barədə kino çəkmək arzum var. Əgər belə imkan
verilərsə, məmuniyyətlə Qafqaz haqqında film çəkərəm.
Qarabağ
barədə nə bilirsiz? Qarabağ müharibəsindən bəhs edən film çəkmək olarmı?
Qarabağ müharibəsi barədə filmin çəkilişini zəruri
hesab edirəm. Çünki bu mövzu açılmayıb və öna görə ki, insanlar var, bütöv
nəslin insanları, hansıkı hamısı bunu yaşayıb və bu münaqişənin içində
böyüyüblər.
Siz
yenə də klip çəkirsinizmi? Sizə hansı artistlərlə işləmək çətin olub?
Daha klip çəkmək istəmirəm və hətta bu mövzuda
danışmaq belə. Çünki klip artistləri mənə qətiyyən maraqlı deyillər. Onlardan çoxu,
kimə klip çəkmişəm azmaraqlı insanlardı: onlar sadəcə oxuyurlar. Maraqlı
artistlərdən kimi mən vurğulaya bilərəm, hansıki klip çəkmişəm. Ola bilsin ki,
bu Valeriy Leontev və Aleksandr Rozenbaumdu. Bütün qalanları – sevimli,
mehriban qızlardı, hansıki başadüşülən deyil nə üçün səhnəyə gəliblər.
Hansı
Azərbaycan rejissorunu tanıyırsız?
Rasim Ocaqov və ssenarist İbrahimbəyov qardaşları
haqqında bilirəm.
Yuriy
Vyaçeslavoviç, siz Rüstəm İbrahimbəyovla hansısa layihə üzərində işləmisinizmi?
Yox, işləməmişəm. Ancaq çox istərdim. Çünki Rüstəm
bü gün - ən böyük dramaturqlardan, ssenaristlərdən biridi. Və mən onun layihəsi üzrə işləmək
istərdim.
Ötən il rejissor Renni Xarlin Rusiya-Gürcüstan
münaqişəsi haqında “Gürcüstan” filimini çəkdi. Həmin filimi necə qiymətləndirirsiz?
Heç nə
deyə bilmərəm. Filmə baxmamışam.
Azərbaycanda
olmusunuzmu? Azərbaycan tamaşaçıları və rejisorlarına nə demək istərdiniz?
Azərbaycanda olmamaışam, ancaq mənə yəqin ki, maraqlı olardı sizdə
çəkilişlərdə işləmək.
Moskvada meyvə alarkən mənə həmişə deyirlər ki, bu Azərbaycandandı. Bu
isə keyfiyyət baxımından ən gözəl meyvədi. Meyvəni satan insanlar da çox
şəndilər. Ümid edirəm ki, Azərbaycanda hər şey beləcə şən və güləyəndi.
Azərbaycan rejissorlarına isə istəyirəm deyim: “Təslim olmayın! Milli
kino çəkin, çünki bu, bu gün həm Azərbaycan, həm də Rusiya üçün ən başlıcadı”.
Yorumlar
Yorum Gönder